Początkiem Ferii z angielskim były warsztaty kreatywności w języku angielskim prowadzone przez p. psycholog Martę Sroczyńską. Preludium do warsztatów stanowiło rozwiązywanie zagadek lateralnych, to jest łamigłówek sprawdzających czy umysł pracuje jednotorowo; rozwiązanie takiej zagadki jest zawsze logiczne, choć czasami nieco dziwne. Sporo czasu p. Marta poświęciła rozwijaniu twórczego widzenia świata poprzez ćwiczenie myślenia pytajnego. Uczniowie mieli możliwość rozwijania swojej kreatywności poprzez budowanie konstrukcji oraz łączenia elementów przez twórczość, czyli myślenie kombinacyjne. Dalszy ciąg zajęć to budowanie nowych idei poprzez łączenie starych pomysłów, innymi słowy myślenie transformacyjne.
Drugi dzień to odkrywanie tajemnic szkolnego escape room,u w sali 216 przygotowanego przez p. Ilonę Mikołajczyk. Gra buduje współpracę uczestników i opiera się na kojarzeniu faktów, analitycznym myśleniu, spostrzegawczości, kreatywności i nie ukrywajmy: sprycie, który bardziej elegancko można nazwać zręcznością.
Trzeci dzień zapełniła uczniom swoimi propozycjami p. Ilona Ibron- Pawlak. Celem zajęć była nauka angielskiego poprzez piosenkę i postrzeganie sztuki. Uczniowie przedstawiali siebie poprzez obraz- rodzaj sprawdzania umiejętności językowych. Następnie odbyły się zajęcia w grupach a podczas nich tworzenie obrazu przeciętnego Brytyjczyka na podstawie jednej dla wszystkich grup instrukcji w języku angielskim; instrukcja była jedna a powstałe obrazy zdecydowanie różne. Dalsza część zajęć to praca na podstawie tekstu piosenek i sprawdzanie rozumienia ze słuchu. Na zakończenie praca na platformie Kahoot czyli quizy w języku angielskim.
Kolejnego dnia uczniowie pod kierunkiem pp. Magdaleny Garbackiej
i Małgorzaty Pługowskiej poszukiwali skarbów na terenie szkoły na podstawie podpowiedzi w języku angielskim. Każda podpowiedź służyła zarabianiu pieniędzy, poprawne rozwiązanie zadań wiązało się z otrzymaniem określonych kwot pieniędzy. Elementem gry była licytacja kopert z zawartymi w nich podpowiedziami. Informacje zawarte w kopertach służyły dalszej wędrówce. Czym uczniowie musieli dysponować? Umiejętnościami matematycznymi, informatycznymi, logicznym myśleniem no i odrobiną szczęścia. Jak w życiu…
Gry bez prądu, gry bez kabla, gry planszowe… ostatnio robią prawdziwą furorę. Dlaczego? Uczą myślenia, spokoju, analizy, podejmowania decyzji, szacunku do wagi i rangi szczegółu. Wśród „planszówek” pewna nowość: Brain Boxy- kolorowe pudełka służące odkrywaniu świata przez zabawę. Wszystko na kolorowych kartonikach, magicznej kostce i klepsydrze. I tak pod kierunkiem p. Małgorzaty Pługowskiej minął uczniom ostatni dzień warsztatów.
Mam nadzieję, że uczniowie miło spędzili czas ucząc się i bawiąc a w przyszłości zarekomendują taką formę spędzania wolnego czasu swoim młodszym kolegom
Może w jeszcze lepszej formie zaprosimy uczniów do wspólnej zabawy i nauki za rok?
Pozdrawiam
Aleksandra Leja